De TOTO wist voor een primeur te zorgen door als eerste online kansspelaanbieder de Nederlandse markt te betreden. Na grote problemen rondom het uitsluitsysteem Cruks moest de Nederlandse Loterij de lancering van TOTO Wedden en het TOTO Casino met één dag uitstellen. Daarna volgde er registratieproblemen en IBAN-verificatieproblemen bij de ING Bank. Duizenden spelers probeerde direct na de lancering een account aan te maken of te upgraden bij de TOTO. Door een storing verliep dat een lange tijd niet vlekkeloos, waardoor de klantenservice werd overspoeld met vragen en klachten.
De spelers kunnen sinds 1 oktober 2021 op ieder moment van de dag de klantenservice van de TOTO bereiken. De klantenservice is namelijk 24 uur per dag geopend. Echter wie telefonisch contact opneemt krijgt eerst een bandje te horen waarin de TOTO waarschuwt voor lange wachttijden.
Vanwege grote drukte kunnen de wachttijden langer zijn dan normaal. De spelers kunnen ook op de website onder het kopje ‘klantenservice’ meer informatie terugvinden over het aanmaken, upgraden en verifiëren van een account. In de TOTO casino app kan dezelfde informatie worden teruggevonden onder het profiel bij het kopje ‘help & info’.
De andere aanbieders die besloten om op 2 oktober live te gaan kampen met dezelfde problemen. De klantenservice is van BetCity.nl heeft langere wachttijden en dat geldt ook voor het pokerplatform GGPoker. Het Holland Casino Online ging op 4 oktober live en kampte eveneens met verificatieproblemen, waardoor de klantenservice het bijzonder druk heeft.