LeoVegas is per direct de nieuwe infotainmentpartner van Internazionale. De kansspelaanbieder en de Italiaanse voetbalclub gaan een samenwerking aan voor drie seizoenen. Het is een vrij unieke samenwerking, aangezien er al ruim drie jaar lang een verbod geldt op gokreclames in Italië. Desondanks zou de deal voldoen aan de strenge regelgeving in het Zuid-Europese land. Internazionale verwijst namelijk niet naar het online casino, maar naar een nieuwssite van het gokbedrijf (LeoVegas.News).
Internazionale speelt zijn thuiswedstrijden in het San Siro, wat één van de bekendste voetbalstadions in Europa is. Gedurende de thuisduels in de komende drie seizoenen zal de naam van LeoVegas te bewonderen zijn op de reclameborden langs van het magische gras van San Siro.
“We zijn verheugd LeoVegas.News te verwelkomen in de Nerazzurri-partnerfamilie. Het aanbieden van exclusieve en hoogwaardige content aan onze internationale fanbase is één van de hoekstenen van de groeistrategie om meer en meer een wereldwijd entertainmentbedrijf te worden. We zijn blij dat we dezelfde aandacht en hetzelfde verlangen naar groei op dit gebied ook hebben gevonden in LeoVegas. Deze nieuwe samenwerking stelt onze fans in staat om nog meer onderdeel uit te maken van de Inter-wereld”, aldus Luca Danovdro van Internazionale.
De Italiaanse online gokmarkt is al jarenlang gereguleerd en de casino’s moeten zich houden aan een strenge regelgeving. Het is bijvoorbeeld ook niet mogelijk om gokreclames te tonen. De Italiaanse voetbalbond kwam in 2021 nog met een voorstel om gokreclames terug te laten keren tot 2023. Het zou de Italiaanse clubs moeten helpen om financieel weer te kunnen herstellen, nadat de coronapandemie voor grote financiële tegenvallers had gezorgd. Het voorstel werd afgewezen.