Het partnership tussen Uber en MGM Resorts kost de portiers en ander personeel veel fooi. Daarnaast wordt er een onveilig klimaat gecreëerd door de Uber chauffeurs, zo geven veel portiers anoniem aan op 4 augustus 2017.
Waar Uber in sommige landen niet gebruikt mag worden of zich zelfs helemaal heeft teruggetrokken, wordt er in Las Vegas veel gebruik gemaakt van Uber. Het is het ideale vervoersmiddel in de gokstad, waar de afstanden vaak net te lang zijn om te lopen en een taxi vaak duur is.
Zo ook bij het MGM Grand Resort waar er zelfs een partnership bestaat tussen MGM en Uber. Zo worden portiers geacht de gasten te helpen bij aankomst van gasten met eigen vervoer, taxi en een vervoersdienst van derden waar het hotel een partnership mee heeft. Uit een onderzoek van de vakbond hebben veel portiers nu geklaagd over de Uber chauffeurs, allen anoniem.
De portiers en ander meewerkend personeel geven aan dat de fooi inkomsten flink zijn gedaald door het gebruik van Uber. Medewerkers van de receptie en ander hotelpersoneel raadt erg vaak het gebruik van Uber aan. De portiers zijn het hier niet mee eens. Het gevolg hiervan is dat er minder gebruik wordt gemaakt van taxi’s en limo services. Bij het gebruik van deze services ontvangen de portiers dan ook de meeste fooi.
Ook geven de portiers aan dat de veiligheid voor de ingang in gevaar komt. Uber chauffeurs staan direct in contact met de eind klant en hebben over het algemeen veel minder aandacht voor de verkeersregels die gelden bij de ingang van het MGM Grand Resort.
“Het is een probleem voor alle hotels in Las Vegas” geeft een woordvoerder van de vakbond aan. Het MGM Grand Resort & Casino gaf aan een onderzoek in te stellen, maar had verder inhoudelijk geen commentaar op de kwestie.