Evoplay is de gaming provider die bekend staat om zijn succesvolle, grafisch hoogstaande online slots. In een exclusief interview met OnlineCasinoGround.nl vertelt Alex Rodkin, Head of B2C Marketing bij Evoplay graag over de ontwikkeling en het succes van de internationale softwareprovider.
De reden voor het succes van Evoplay zit ‘m in onze benadering richting ontwikkeling en promotie van games. Het bedrijf probeert zo breed mogelijk te denken om echt met iets te komen dat nog niet beschikbaar is op de markt. Hierdoor zijn we vaak de eersten die ergens mee komen en hoe vaker dat gebeurt, hoe meer energie we daarvan krijgen. Kijk naar onze games en de marketing eromheen. De ervaring voor de speler is voor ons het allerbelangrijkste. Daarom is er extra aandacht voor vormgeving, het geluid, de achtergrond van personages en de precieze manier van spelen van onze slots.
Wij zijn ervan overtuigd dat Evoplay een uniek merk is, dit zien we bijvoorbeeld terug in onze werkwijze en onze visie in de industrie. We tillen online gokken naar een nieuw niveau door muziek van getalenteerde artiesten te combineren met visuals en verschillende game features. Dit maakt elk spel uniek en aantrekkelijk.
Een voorbeeld, in 2018 waren we de eerste ontwikkelaar die een VR-slot uitbracht om daarmee spelers nog meer onder te dompelen in het spel. Vier jaar later maakt dat slot nog steeds indruk op spelers, streamers en andere mensen in deze wereld. We geven spelers redenen om de slots te spelen en zorgen dat we vooruitstrevend zijn. We wachten dus niet op de toekomst van slots, maar we zorgen ervoor dat we die maken.
In 2020 brachten we Dungeon: Immortal Evil uit. Dit was het eerste slot gebaseerd op RPG en ons eerste echt succesvolle slot. Ook hebben we een nieuwe engine gemaakt in 2020: de Spinential game engine.
Als marketeer streef ik ernaar om binnen het bedrijf verder dan alleen in de kaders van onze industrie na te denken, waardoor unieke en creatieve ideeën de ruimte krijgen. Daarom kijk ik niet alleen naar de spelers in de iGaming-industrie, maar kijk ik ook daarbuiten. In de game-industrie gaat de aankondiging en de release van bijvoorbeeld een nieuwe game-engine vaak samen met een uitgebreide marketingpresentatie. Zoiets hebben we ook gedaan voor de release van onze eigen game-engine genaamd Spinential.
Ja, later datzelfde jaar is AR technologie geïntroduceerd om Fluffy Rangers te promoten – het eerste slot op de nieuwe game engine. Daarna is dezelfde manier van werken toegepast op festiviteiten rond de jaarwisseling. Er is een speciale AR-kerstboom gemaakt waar mensen via Instagram-stories aan konden bijdragen en zo kans maakten op prijzen. Hier haakten heel veel mensen op in en ze nodigden ook hun vrienden uit. Op die manier bereikten we heel veel mensen die normaal gesproken niet naar ons bedrijf zouden kijken, en stond er een schitterende en realistische AR-kerstboom in heel veel huiskamers.
Het jaar daarop, in 2021, leidden we tot nu toe de meest uitgebreide marketingcampagne voor een game dat nog moest worden uitgegeven: Star Guardians. Deze campagne bereikte in totaal meer dan 50 miljoen spelers in iets meer dan een half jaar. Hierdoor was de industrie, maar ook onze fans, voorbereid op dit unieke project. Evoplay liet achtergronden voor personages ontwikkelen, produceerde een serie van trailers en verspreidde berichten op sociale media – met spectaculair resultaat.
Bij het uitbrengen van het spel organiseerden we een groot toernooi waarbij spelers prijzen konden winnen door het spel te spelen op een speciale demo-website. Het spel had ook eigen AR-filters: je kon de belangrijkste personages en hun tegenstanders op social media zetten.
Met de rebranding maakte we bekend wat de kernwaarden zijn van Evoplay en welke stappen wij nemen om onze doelen te bereiken. Dit alles vertegenwoordigt onze ervaring in de industrie van de afgelopen 3 jaar en de gestelde doelen voor de toekomst. Als game-ontwikkelaars zijn we vrij jong maar zeer ambitieus. Door de rebranding versterken we ons unieke merk en boodschap bij verschillende doelgroepen.
De belangrijkste waardering komt van onze experts, ons team en ons management. Vanwege die mensen hebben we belangrijke prijzen gewonnen zoals de “Marketing Guru Award”, de “Marketingcampagne van het jaar”, “Innovatie in Casino Entertainment” en twee keer “Slots Developer of the Year”. Dat laat zien dat we op de juiste weg zijn.
We ontwikkelen verder, we boeken ongekende resultaten en op een gegeven moment hebben we een duidelijke missie, onze eigen toon en een unieke benadering.
Evoplay is zonder twijfel leidend in de toekomst van iGaming-industrie. Grote kans dat in 2023 de iGaming-industrie in een stroomversnelling zal raken, met nieuwe ontwikkelingen en trends. Onze gameontwikkelaars en marketingteams werken hard aan nieuwe en unieke projecten, zoals integraties van nieuwe technologieën voor iGaming-producten. Wij zijn ervan overtuigd dat deze projecten boeiend en innovatief zijn voor alle iGaming-liefhebbers.
We hebben een duidelijk beeld van onszelf over vijf jaar en daarna. We plannen onze marketingcampagnes minimaal een jaar van tevoren. Sommige van die ideeën zijn juist voor de lange termijn; met veel daarvan lopen we stappen vooruit op de rest van de industrie. Over ongeveer twee of drie jaar worden die plannen weer relevant, maar we werken er nu al aan.
We richten ons op Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika en het Verenigd Koninkrijk. Voor iedere markt ontwikkelen we een unieke benadering waarbij we puik werk leveren, analyseren en strategieën vergelijken. We hebben goed zicht op wat spelers willen in de verschillende landen. We zijn altijd bezig om uit te breiden of bestaande markten te versterken. Op dit moment richten we ons op bijvoorbeeld vooral op Canada en het Verenigd Koninkrijk.