Wanneer een account geblokkeerd wordt bij een online casino, dan kunnen spelers verschillende stappen doorlopen om erachter te komen waarom er een blokkade op het account zit. Waarom blokkeren online casino’s accounts van spelers? En wat kan eraan gedaan worden?
Wanneer een account bij een Nederlands online casino geblokkeerd wordt, dan kan dit diverse oorzaken hebben. In alle gevallen is het aan te raden om contact op te nemen met een van de medewerkers van het live casino. Alle online goksites in Nederland hebben een helpdesk die hierbij kan helpen.
De verschillende bonussen die BetMGM aanbiedt hebben wel een aantal voorwaarden. Sowieso gelden de bonussen alleen voor spelers van 24 jaar en ouder die nog niet eerder een bonus bij BetMGM geclaimd hebben. Daarnaast kunnen er rondspeelvoorwaarden of inzetverplichtingen van toepassing zijn bij de bonussen. Lees voor alle voorwaarden de actievoorwaarden op de bonuspagina van BetMGM goed door.
Deze aanbieding is alleen geldig voor spelers van 24 jaar of ouder bij het maken van hun eerste storting. Zodra de speler de bonus heeft geclaimd, kan deze niet worden ingewisseld voor een ander welkomstaanbod. De bonus heeft een doorspeelvereiste van 40 keer en is 15 dagen geldig na bijschrijving. Om bonusgeld om te zetten in echt geld moet de speler eerst de playthrough voltooien. Op de bonus is het de algemene bonusbeleid van toepassing. 777.nl heeft het recht om dit aanbod te allen tijde te annuleren of te wijzigen.
Voor de welkomstbonus gelden een aantal voorwaarden. Bekijk de website van Hard Rock Casino voor de actuele voorwaarden van de welkomstbonus.
Bekijk alle bonusvoorwaarden op de website van Tonybet.
Hieronder benoemen we enkele redenen om een account van een speler bij een online casino te blokkeren:
Het is mogelijk dat een casino account geblokkeerd wordt zodra een speler te vaak verkeerde inloggegevens heeft ingevuld. Vaak hebben goksites een geheugensteuntje of is alleen het gebruikersnaam nodig en kan er een nieuw wachtwoord via e-mail aangevraagd worden. Wanneer er te vaak wordt ingelogd met een fout wachtwoord, kan het online casino het account blokkeren ter preventie voor fraude.
Het is namelijk zo dat er regelmatig kwaadwilligen zijn die proberen accounts te hacken. Online casino’s blokkeren dan een account als de gebruiker herhaald een fout wachtwoord intikt. Daar moeten spelers blij om zijn, want vaak staat er echt geld op het account en is het beter dat het geblokkeerd is. Vervolgens kan het account altijd teruggehaald worden met de door de speler ingevoerde persoonsgegevens zoals een e-mail.
Een van de redenen die online casino’s hebben voor het blokkeren van een account is dat spelers proberen uit te betalen zonder dat het account geverifieerd is. Inschrijven gaat vaak gemakkelijk, zonder enige verificatie vooraf, het storten gaat ook nog wel, maar op het moment van uitbetalen dan wilt het online casino ineens informatie. Gelukkig is het in Nederland tegenwoordig zo dat ook vooraf al een verificatie plaatsvindt en spelers daardoor niet in de problemen komen als ze proberen hun winsten uit te betalen.
Om dit probleem op te lossen is het nodig om bij legale online casino’s te spelen. Mocht het toch gebeuren dat er alsnog een verificatieproces vereist is tijdens het uitbetalen van geld dan kan er contact opgenomen worden met de klantenservice. Gebruikelijk zullen ze vragen om documenten op te sturen. In gevallen van grote winsten zoals een jackpot prijs, dan kan het gebeuren dat het online casino opnieuw informatie wilt ontvangen voordat ze overgaan op een uitbetaling.
Elk online casino met een vergunning heeft zich aan bepaalde regels te houden die in de Kansspelen op Afstand wet zijn opgesteld. Wanneer een online casino vermoedt dat een speler gebruikmaakt van specifieke strategieën of misbruik maakt van een casino bonus en/of samenspeelt tijdens een pokertoernooi, dan kan het online casino bepalen om het account te blokkeren. Het is van belang dat de speler kan aantonen dat er niet is valsgespeeld wanneer deze verdacht wordt van frauduleuze gokpraktijken.
Redenen hiervoor kunnen zijn dat er met meer IP-adressen is ingelogd vanaf verschillende locaties. Ook kan het zijn dat er meerdere mensen in één gezin regelmatig een gokje wagen. Dan kan het online casino argwaan krijgen en denken dat een ander aan het spelen is. Het is mogelijk om bewijs te verzamelen en deze door te sturen naar de kansspelaanbieder om het account gedeblokkeerd te krijgen.
Online casino’s die legaal zijn staan het niet toe dat spelers met meer accounts spelen. Voor iedere speler in Nederland mag er maar één account aangemaakt worden. Kansspelaanbieders die onder toezicht van de Kansspelautoriteit staan, zullen vooraf vragen of spelers zich identificeren en daardoor wordt dit probleem simpelweg verholpen. Echter, bij illegale goksites staan ze het nog altijd toe dat meerdere accounts aangemaakt worden door te weinig controle. Hoewel op dat moment alles nog koek en ei lijkt te zijn, zullen deze casino’s alle accounts sluiten zodra het duidelijk is dat de speler met meerdere accounts heeft gespeeld.
Bij online casino’s wordt niet echt vaak gebruik gemaakt van software die kan helpen bij het vergroten van de winsten. Het zijn namelijk meestal online kansspelen waar geen invloed mogelijk is om de kansen te verbeteren. Echter, bij online poker sites wordt er door poker spelers regelmatig software toegepast om hun speelstijl op basis van de getoonde statistieken aan te passen en zo meer kans maken om de tegenstander te verslaan. PokerStars verbiedt onder andere Holdem Manager, Poker Tracker, Poker Edge en TableNinja. Sommige poker software wordt wel toegelaten.
Spelers moeten 18 jaar of ouder zijn om een account aan te maken. Legale kansspelaanbieders zullen het niet toestaan dat er met valse gegevens een account aangemaakt wordt. Er zijn echter illegale online casino’s die dit soort controles vaak achterwege laten en de speler geld laten storten. Zodra de speler het geld wilt uitbetalen, wordt het account geblokkeerd omdat deze onder de 18 jaar is. Het is van groot belang dat er altijd de juiste gegevens worden ingevuld om dit soort situaties te voorkomen. Er is overigens ook geen mogelijkheid om de blokkering van het account opgeheven te krijgen als de speler minderjarig is.
Online casino’s hebben altijd voorwaarden verbonden aan waar spelers zich moeten houden of welke regels van toepassing zijn op spellen of bonussen. In de algemene voorwaarden van een casino staat exact wat de speler niet moet doen omdat anders het account zonder pardon gesloten wordt. Het overtreden van de voorwaarden wordt niet toegestaan en het is van belang dat de speler bekend is met alle belangrijke punten die van toepassing zijn.
Het voorkomen van een geblokkeerd online casino account begint met verstandig en verantwoord spelen. Hier zijn enkele tips om problemen te voorkomen:
Bij een geblokkeerd account is een snelle en doelgerichte aanpak belangrijk. Het contact opnemen met de klantenservice van het casino en het verstrekken van de gevraagde documenten zijn vaak de eerste stappen om het probleem op te lossen.
Als een online casino account is geblokkeerd, zijn er verschillende manieren om dit op te lossen:
Neem direct contact op met het casino en leg het probleem beleefd uit. Gebruik het e-mailadres, telefoonnummer of live chat die op hun website staan vermeld.
Soms vraagt het casino om identiteits- of adresbewijzen. Zorg dat de juiste documenten op de correcte manier en in het juiste formaat verstuurt worden.
Benader het casino via sociale media, waar een snellere reactie mogelijk is.
Als er via een tussenpersoon zoals een affiliate gespeeld wordt, kunnen zij mogelijk bemiddelen met het casino.
Hoewel dit geen directe oplossing biedt voor een geblokkeerd account, kan contact opnemen met de toezichthouder nodig zijn als je denkt dat het casino de regels overtreedt.
Geschillencommissies of consumentenorganisaties kunnen helpen, al zijn er momenteel geen specifieke organisaties voor online casino’s.
Soms kan aandacht vanuit de media de zaak in beweging brengen, vooral als er sprake is van een uitzonderlijke situatie.
Als alle andere opties falen terwijl de speler overtuigd is van zijn gelijk, kan er een advocaat ingehuurd worden als laatste redmiddel.