Wie deze maandagochtend in wilde loggen bij één van de legale online casino’s van Nederland, zal al snel tot de conclusie zijn gekomen dat dit niet kon. De reden had niets met de operators zelf te maken, maar met een storing bij Cruks.
Een leuk casino spel spelen, een bonus claimen of alvast een weddenschap plaatsen op een sportwedstrijd van vanavond was op maandagochtend 11 augustus niet mogelijk bij de legale online casino’s. Dit is waarom.
Toen we vanmorgen op de redactie van OnlineCasinoGround ons eerste rondje casino bonussen wilden maken, kwamen we al snel tot de conclusie dat er iets vreemds aan de hand was. We konden niet inloggen op onze casino-accounts.
De melding die we kregen Inloggen is niet mogelijk. Je kunt geen account bij ons creëren wees op een groter probleem dan een issue bij een specifiek casino. Dat bleek te kloppen. Het Centraal Register Uitsluiting Kansspelen (Cruks) kampte met een storing.
Online casino’s mogen geen nieuwe of geregistreerde spelers accepteren als er een storing bij het Cruks is. Casino’s moeten kunnen controleren of een speler in dit register ingeschreven is. Daarom is het zo lang de storing duurt, niet mogelijk om bij een legaal online casino in te loggen. We verwachten dat de storing snel opgelost is.
Inmiddels is de storing opgelost en kun je weer inloggen bij je bestaande casino-accounts. Ook kun je weer een nieuw account bij een legaal online casino openen.
Leadfoto via de website van de Kansspelautoriteit.