De voetbalclub AZ heeft voor een daverende verrassing gezorgd door Kansino als nieuwe hoofdsponsor te presenteren. Eerder leek het er sterk op dat Unibet de nieuwe sponsor van de club zou gaan worden, nadat AFAS Software besloot om de samenwerking te beëindigen. De samenwerking met het Maltese gokbedrijf zal vanaf 1 juli 2022 ingaan. De partijen zijn tot een akkoord gekomen voor vier seizoenen.
Het logo en de naam van het gokbedrijf zijn zichtbaar op de voorkant van het shirt. Echter gaat het uitsluitend om een shirtsponsor van het eerste voetbalelftal van de Alkmaarse club. AFAS Software blijft betrokken als naamgever van het voetbalstadion. Klas Winberg, CEO van Play North (Kansino), reageerde verheugd op de samenwerking. “We zijn enorm enthousiast over het aangaan van een meerjarige samenwerking. AZ is een club vol talent op alle niveaus en een organisatie waar we trots op zijn om ons mee te associëren. Dit is een samenwerking tussen twee organisaties die de top uitdagen binnen onze eigen vakgebieden. Samen geloven we dat we elkaar kunnen helpen om verder door te breken en blijvende stappen te zetten naar het hoogst haalbare.“
Daarnaast liet de CEO van het gokbedrijf weten dat verantwoord spelen nog altijd hoog in het vaandel staat. “Een vergroting van de naamsbekendheid van Kansino zal consumenten helpen om in een veilige omgeving te spelen. De gereguleerde kansspelmarkt leidt tot een betere bescherming van de consumenten. Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat we met uitgebreide samenwerkingsverbanden als deze de Nederlandse sport extra kunnen laten uitblinken.”
Robert Eenhoorn, algemeen directeur van AZ, spreekt eveneens van een goede ontwikkeling. “Kansino is een modern en ambitieus bedrijf, dat net als wij enorm gemotiveerd is om flink door te blijven groeien. Deze samenwerking legt een solide basis voor de toekomst en geeft AZ de ruimte om weer een stap te zetten in haar ambities. Dat het online casino daarnaast ook gedreven is om een belangrijke bijdrage te leveren aan de maatschappelijke doelstellingen van onze club, geeft aan wat zij als bedrijf belangrijk vinden.”
AZ en Kansino zullen ook de samenwerking aangaan betreft het leveren van een bijdrage aan maatschappelijke doelstellingen. De Alkmaar Zaanstreek Foundation is om die reden dan ook opgericht. Het logo van de foundation zal op alle shirts voor kinderen worden gedrukt. “Met dit gezamenlijk op te zetten initiatief kunnen we meerdere maatschappelijke doelen ondersteunen. Welke initiatieven dat zijn, zal op korte termijn worden gepresenteerd. Naast een initiële gezamenlijke financiële bijdrage, zal AZ ook per verkocht shirt een afdracht doen aan de foundation”, aldus Eenhoorn.