De kansspelaanbieders hebben op het gebied van promotie het één en ander moeten aanpassen. Het verbod van rolmodellen heeft ervoor gezorgd dat de gokbedrijven nieuwe reclames moesten gaan opnemen. BetCity.nl presenteerde onlangs een nieuwe reclame, waarna nu ook de splinternieuwe commercial van Kansino op de televisie is te bewonderen. Wederom komt er genoeg confetti voorbij en zal de kijker geen bekende Nederlander zien langskomen.
Kansino wist in de eerste maanden bekendheid te vergaren met een vrolijke en kleurrijke reclame. De ‘jaja’s’ en de confetti vloog ons om de oren. Echter werd er kort voor het verbod ook een online reclamecampagne gelanceerd met bekende Nederlanders. De hoofdrollen gingen naar Dennis Weening, Ruben van der Meer en Dries Roelvink. Het desbetreffende promotiefilmpje is vanzelfsprekend niet meer te zien. Ondanks het feit dat er ook veel kritiek werd geuit op het gebruik van confetti in de reclame, is er opnieuw voor hetzelfde concept gekozen in de nieuwe reclame.
Het onderzoeksbureau Nielsen maakte bekend dat Kansino sinds oktober 2021 een bedrag van 17,9 miljoen euro heeft uitgegeven aan reclamecampagnes. De reclames verschenen meer dan 330.000 keer op de televisie, online of op de radio. Enkel BetCity.nl gaf meer geld uit aan de campagnes. Kansino presenteerde zichzelf onlangs ook nog als de nieuwe hoofdsponsor van de voetbalclub AZ uit de Eredivisie. Het logo van het Maltese gokbedrijf zal vanaf het komende seizoen zichtbaar zijn op de voorkant van het shirt van de club. Kansino is een online casino en biedt geen sportweddenschappen aan.