De kansspelaanbieder Unibet is opnieuw een sponsordeal aangegaan met een professionele sportclub. Ditmaal betreft het de ijshockeyclub Yeti’s Breda, dat uitkomt in de Eredivisie. Het logo van de kansspelaanbieder zal voortaan terug te zien zijn op de helmen van de ijshockeyspelers. Unibet is zeer actief als sponsor binnen de Nederlandse topsport en richt zich voornamelijk op voetbalclubs. Yeti’s Breda staat momenteel op de 9e plaats in de Eredivisie met zeven punten uit zes duels. De achterstand op de koploper Amsterdam Tigers bedraagt al 14 punten.
De ijshockeyclub Yeti’s Breda liet weten erg blij te zijn met Unibet als één van de nieuwe lange termijn partners. De inkomsten uit de sponsordeal moeten ervoor zorgen dat de club de huur van de tribune kan blijven betalen. “Met de hulp van Unibet kunnen we weer een gedeelte van onze tribune huur betalen om zo al onze leden, partners en fans een plekje te bieden. Hiernaast zal Unibet zich samen met de Yeti’s sterk gaan maken om de sport in de breedste vorm te gaan promoten door verschillende promoties op en naast de ijsbaan”, aldus de ijshockeyclub Yeti’s Breda. Het is echter nog maar de vraag of het daadwerkelijk om een lange termijn deal zal gaan. Een wetswijziging zal er naar alle waarschijnlijkheid voor gaan zorgen dat sportsponsoring in 2025 verboden zal worden voor de online kansspelaanbieder.
Unibet mocht afgelopen zomer een licentie in ontvangst nemen en is sindsdien actief als sponsor van verschillende bekende voetbalclubs. Unibet ging samenwerkingen aan met Ajax, AZ, De Graafschap, NAC Breda, Heracles Almelo, SC Cambuur, NEC en Telstar. Daarnaast is de Zweedse kansspelaanbieder ook de nieuwe hoofdsponsor van het wielrenteam TDT-Unibet Cycling Team, oftewel het team van Bas Tietema.