Affiliaties bundelen krachten voor het oprichten van een Amerikaanse handelsvereniging

affiliates-bundelen-krachten-voor-het-oprichten-van-een-amerikaanse-handelsverenigingZes grote Amerikaanse affiliaties hebben hun krachten gebundeld om een nieuwe handelsorganisatie op te richten. Ze hebben het de Responsible Gambling Affiliate Association (RGAA) genoemd. Leden die deze organisatie hebben opgericht zijn Catena Media, Better Collective, Oddschecker Global Media, Spotlight Sports Group en XL Media. Better Collective heeft recentelijk nog een aankondiging gedaan om Playmaker Capital over te nemen voor een bedrag van maar liefst € 176 miljoen.

De missie van de RGAA is om verantwoorde gokmarketing te verdedigen en casino affiliaties in staat te stellen de regelgeving te beïnvloeden en de belangen van de speler te beschermen. De organisatie zal zich inzetten voor het ‘voeden’ van een omgeving waarin partners in de gokindustrie het beste kunnen voldoen aan de behoeften op commercieel gebied van de gereguleerde online gokmarkt van het land.

RGAA wilt consumenten beter beschermen

De oprichters zijn van mening dat affiliaties moeten deelnemen aan de bredere Amerikaanse industrie om te pleiten voor verstandige regelgeving die zowel consumentenbescherming als de praktische aspecten van digitale reclame in evenwicht brengt. Het standpunt van de RGAA is dat de normen in de affiliatie marketingsector verder kunnen worden verbeterd door middel van regelgeving.

Het was gebaseerd op vijf strategische pijlers, zoals hieronder opgesomd:

  • De RGAA-strategie omvat verschillende belangrijke aspecten. In de eerste plaats ligt de nadruk op het waardevolle van open en competitieve online gokmarkten om ervoor te zorgen dat consumenten toegang hebben tot een gevarieerde selectie van moderne online gokdiensten.
  • Er zal ook iets ontwikkeld moeten worden om de zichtbaarheid van gokaffiliaties te vergroten en meer erkenning te krijgen binnen de goksector door bijvoorbeeld meer bedrijven uit te nodigen om zich aan te sluiten.
  • Verder worden consumenten gestuurd naar gelokaliseerde en gereguleerde opties om zo de productinnovatie, klantenservice en consumentenervaring te verbeteren.
  • Ook wordt er gestreefd naar ethische marketing- en advertentiepraktijken, die een belangrijke rol spelen bij het overdreven van overdreven gokgedrag terwijl de conventionele vereisten van de bredere gokindustrie worden bediend.
  • Tot slot zijn er verantwoorde bedrijfspraktijken, gebaseerd op een serieuze inzet, intelligente pleitbezorging en een diep gevoel van verantwoordelijkheid ten opzichte van zowel de industrie als de consumenten die zij bedient.

De RGAA is bezig met het aanwerven van een permanente president

Marc Frank Pedersen, CEO van Better Collective North America, zei: “We doen er alles aan om onze industrie in staat te stellen gokken als entertainment te promoten en onze klanten in staat te stellen op een verantwoorde manier van onze producten en diensten te genieten.

“Door de industrie samen te laten komen met een uniforme aanpak voor het creëren van normen en richtlijnen, worden de belangen van onze consumenten, klanten en hun families op de voorgrond geplaatst.

“Dit is niet alleen het juiste om te doen voor onze klanten, het is ook het beste om het succes en de levensduur van de sector en onze bedrijven te garanderen”, voegde hij eraan toe.

Michael Daly, CEO van Catena Media, omschreef affiliaties als “van vitaal belang” voor een industrie die voortdurend reguleert.

Charles Gillespie, CEO van Gambling.com Group, zei dat Amerikaanse belanghebbenden de “cruciale rol” moeten begrijpen die casino affiliaties spelen bij het helpen van operators om hun groeidoelstellingen te bereiken.

“Onze ambitie is dat de RGAA eerlijk spel voor iedereen zal ondersteunen”, aldus Stuart Simms, CEO van Oddschecker Global Media.

In 2019 werd voor de Britse markt een soortgelijke standaardorganisatie opgericht, die nu inactief lijkt te zijn.

Responsible Affiliates in Gambling, of RAIG zoals het bekend stond, telde ook Better Collective, Oddschecker en Spotlight Sports Group als stichtende leden.

Het KVA in Nederland probeert spelers naar het legale aanbod te krijgen

In Nederland hebben we het KVA die voor maximale kanalisatie bevorderden voor legale online casino’s. Er wordt eerlijke informatie geboden zodat spelers een bewuste keuze kunnen maken uit het aanbod dat voor handen ligt. Het is goed om te kijken of de affiliatie websites gecontroleerd zijn door het KVA. Vaak staat het logo van KVA onderaan de pagina om te controleren of ze aangesloten zijn.

Rick is een ervaren content schrijver op het gebied van online kansspelen in Nederland en hij heeft diepgaande kennis van de regel- en wetgeving van de Kansspelautoriteit. Hij heeft zich toegewijd aan het verstrekken van heldere en eerlijke informatie aan onze lezers. In het verleden heeft Rick veel content geschreven voor verschillende goksites hierdoor kunnen we erop vertrouwen dat zijn teksten altijd nauwkeurig zijn en transparantie bieden.

Delen:
Last onder dwangsom door Ksa opgelegd aan Nationale Postcode Loterij N.V.
< Vorig artikel
Last onder dwangsom door Ksa opgelegd aan Nationale Postcode Loterij N.V.
Volgend artikel >
Innovatielab gelanceerd door Nederlandse Loterij
Innovatielab gelanceerd door Nederlandse Loterij

Laat een reactie achter