Betnation Casino is een legaal online casino in Nederland en heeft besloten om met een reclamecampagne voor verantwoord spelen te komen. Ze hebben hiervoor gebruikgemaakt van het reclamebureau TRGR Creative Agency. In deze reclame laat Betnation Casino zien dat het belangrijk is om ook eens tevreden zijn met een winst. Spelers moeten slim zijn en bewust gokken.
In een vliegtuig zit een persoon met een hoofdtelefoon die op de melodieën van de muziek beweegt. Echter, zijn de medepassagiers daar niet zo blij mee. Hoewel in eerste instantie lijkt dat de man stopt met bewegen na een boze blik van een medepassagier, gaat hij daarna vervolgens weer verder met bewegingen te maken op het ritme van de muziek. Vervolgens sluit de boze medepassagier zijn ogen en draait zijn hoofd weg.
Omdat de man constant blijft doorgaan met bewegen op de muziek, wordt de medepassagier het toch teveel en springt op en schreeuwt. Dan wordt het beeld van buitenaf getoond hoe er in het vliegtuig chaos uitbreekt met overal luide stemmen.
De intentie van de reclame is om mensen bewust te maken van het belang van verantwoord gokken. Teksten zoals “een winnaar weet wanneer te stoppen” benadrukken deze boodschap. Betnation Casino heeft op hun LinkedIn-pagina trots laten weten dat ze achter deze belangrijke boodschap staan.
Verder heeft Betnation Casino zich gericht op het EK 2024. Omdat het EK zo populair is en Betnation Casino recentelijk ook een sportsbook sectie heeft toegevoegd, vindt deze legale kansspelaanbieder het belangrijk dat er tips worden gegeven.
Enkele tips zijn het instellen van limieten en daaraan te houden of te wijzen op Cruks, het register voor spelers met een gokprobleem. Spelers die in Cruks komen te staan, zullen voor minimaal zes maanden buitengesloten worden van deelname aan online kansspelen. Tenslotte benadrukt Betnation Casino dat er ook een zelftest mogelijk is om te zien of het speelgedrag niet uit de hand loopt.