Gokbedrijven winnen de ‘Loden Leeuw’

Calendar 21 december 2022
Laatst bijgewerkt: 2 jaar geleden

Kortgeleden werd bekendgemaakt dat de gokbedrijven BetCity.nl en de TOTO waren genomineerd voor de beruchte ‘Loden Leeuw’. Beide gokbedrijven zijn ook daadwerkelijk in de prijzen gevallen. De TOTO ontving de award voor de irritantste reclame van het afgelopen jaar, terwijl BetCity.nl dezelfde award kreeg voor de meest irritante BN’ers in een televisiereclame. Het is voor de eerste keer dat een online casino deze prijs ontvangt.

Irritante BN’ers in een reclame

De kansspelaanbieder BetCity.nl ontving de Loden Leeuw voor zijn televisiereclame met een viertal bekende Nederlanders in de hoofdrol. De reclame met Andy van der Meijde, Wim Kieft, Wesley Sneijder en Sjaak Swart zorgde voor de nodige ergernis bij de kijkers. Echter werden rolmodellen verboden, waardoor BetCity.nl de reclame van de buis moest halen. Het Amsterdamse gokbedrijf besloot om een soortgelijke televisiereclame te lanceren met de superfans Randy, Lesley en Japie. In de reclame zijn meerdere verwijzingen te vinden naar de eerdere commercial.

Het viertal van BetCity.nl kreeg 69% van de stemmen. Andere genomineerde waren Alex Klaassen voor zijn performance in de Lidl-reclame en Frank Lammers die schitterde in de Jumbo-reclame.

Irritantste reclame van het jaar

De TOTO mocht de Loden Leeuw in ontvangst nemen voor de irritantste reclame van het afgelopen jaar. De Koning TOTO reclame met de groene gorilla kreeg 57,3% van de stemmen. De TOTO moest noodgedwongen alternatief zoeken voor het gebruik van BN’ers in de Koning TOTO reclame. Eerder verschenen er Koning TOTO reclames op de televisie met onder andere Rapper Donnie, Wesley Sneijder en Dick Advocaat.

Loden Leeuw en gokbedrijven

Het is overigens niet de eerste keer dat een gokbedrijf een Loden Leeuw ontvangt. In 2020 werd Andy van der Meijde genomineerd voor de prijs voor irritantste BN’er in een reclame. Echter ging de prijs in datzelfde jaar naar Martien Meiland voor zijn optreden in de reclame van de VriendenLoterij.

Ronald heeft zich na zijn HBO studie gespecialiseerd in de zoekresultaten van Google en dan met name het SEO onderdeel. Hij is al meer dan 15 jaar actief als SEO specialist en heeft zich de afgelopen jaren verdiept in de SEO wereld van de online casino industrie. Ronald houdt de trends en ontwikkelingen bij voor onderwerpen die populair zijn in de kansspelwereld.

Omzet landgebonden kansspelen daalt met 170 miljoen euro
< Vorig artikel
Omzet landgebonden kansspelen daalt met 170 miljoen euro
Volgend artikel >
Live studio van het Holland Casino voortaan 24 uur per dag geopend
Live studio van het Holland Casino voortaan 24 uur per dag geopend

Laat een reactie achter