De kansspelautoriteit heeft Noord Zuid Alliantie B.V., de exploitant van Lucky 7 Casino, aangesproken op het feit dat de klantenservice van het casino een tijd lang niet te bereiken was.
Wie contact op wilde nemen met de klantenservice van Lucky 7 Casino kreeg via een Engelstalig bandje de boodschap te horen dat niemand bereikbaar is. Daarnaast is het casino er door de KSA op aangesproken dat een gedeelte van de website in het Engels geschreven is. Onder andere de informatie over verslavingspreventie is niet in het Nederlands beschikbaar.
Online casino’s die een vergunning van de Kansspelautoriteit hebben ontvangen, hebben de verplichting om te allen tijde een Nederlandstalige klantenservice beschikbaar te hebben voor vragen van spelers. Ook de informatie op de website moet volledig in het Nederlands beschikbaar zijn.
Tijdens het aanspreken door de Kansspelautoriteit heeft de toezichthouder ook gesproken over signalen die het heeft ontvangen met betrekking tot de uitvoering van de zorgplicht. In dit kader benadrukt de toezichthouder het belang van een Nederlandstalige klantenservice waar spelers met vragen of zorgen over hun eigen speelgedrag terecht kunnen.
Het casino is daarnaast aangesproken op het feit dat er bij spelers na een keuze voor zelfuitsluiting konden spelen en bovendien een pop-up te zien kregen die opriep tot het doen van extra stortingen. De kansspelautoriteit neemt dit soort meldingen hoog op.
De KSA schrijft dat het de problemen die het geconstateerd had bij Lucky 7 Casino na het aanspreken van het casino opgelost zijn. Ik heb zelf even gecontroleerd of de bereikbaarheid en beschikbaarheid van de klantenservice in het Nederlands is verbeterd. Alle teksten op de website zijn inderdaad te lezen in het Nederlands en de telefoon wordt gewoon opgenomen.
Leadfoto via de website van de Ksa