De voetbalclub PEC Zwolle wist onlangs promotie naar de Eredivisie veilig te stellen. De club komt vanaf volgend seizoen in actie op het hoogste niveau in Nederland. En ook op financieel gebied is er nog een extra succes geboekt, want PEC Zwolle is de samenwerking aangegaan met het Circus Casino. Het Belgische online casino is de nieuwe shirtsponsor van de betaalde voetbalclub. Het logo van het Circus Casino zal dan ook pronken op het thuis- en uitshirt van de promovendus.
PEC Zwolle was één van de weinige betaalde voetbalclubs dat nog geen sponsordeal had bewerkstelligd met een kansspelaanbieder. Desondanks waren er wel reclames van BetCity.nl en Bet365 te bewonderen op de boarding naast het veld. De club uit Overijssel zal echter spoedig het Circus Casino als nieuwe hoofdsponsor presenteren en lijkt daarmee zijn principes opzij te hebben gezet. PEC Zwolle zal de komende twee seizoenen in zee gaan met het online casino en in totaal drie miljoen euro aan sponsorgeld binnen harken.
Het nieuws over de nieuwe sponsordeal is nog niet bevestigd door beide partijen, maar werd naar buiten gebracht door ‘De Stentor’. De Overijsselse voetbalclub noteerde in het afgelopen jaar een begrotingstekort van 3,5 miljoen euro. Er werd om die reden besloten om aandelen uit te geven, maar ook de transfer van sterkhouder Thomas van der Belt zal voor meer financiële ademruimte zorgen. De middenvelder zal na dit seizoen de overstap maken naar Feyenoord.
PEC Zwolle is voornemens om geen andere spelers te verkopen en heeft alsnog gekozen voor een sponsordeal met een legale kansspelaanbieder. Het Circus Casino zal 1,5 miljoen euro per seizoen betalen als shirtsponsor. De huidige shirtsponsor zou rond de 500.000 euro per seizoen neerleggen voor een identieke deal.