Jaarlijks hebben duizenden mensen een stamceldonor nodig om te kunnen overleven. Op dit moment is er echter een groot tekort aan deze donoren. Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich als stamceldonor aanmelden. Om aandacht te vragen voor dit probleem en om zo veel mogelijk nieuwe donoren te werven, hebben Unibet en Matchis de handen in één geslagen. Unibet roept haar spelers op om zich als stamceldonor aan te melden. De kosten die Matchis voor het verwerken van de donorregistraties maakt, zullen door Unibet vergoed worden.
Afgelopen voetbalseizoen werd door de inmiddels overleden Thijs Slegers aandacht gevraagd voor het grote tekort aan stamceldonoren. De voormalig perschef van PSV overleed zelf aan de gevolgen van leukemie. Door zijn oproep meldden zich ruim 8.000 mensen aan als stamceldonor. Ondanks dit hoge cijfer is er nog steeds een groot tekort aan donoren. Vandaar dat Unibet en Matchis nu samen een nieuwe campagne hebben opgezet.
Zowel Matchis als Unibet is erg blij met de samenwerking tussen de partijen. Lennart Kessels, General Manager Unibet Nederland, zegt over de campagne:
“Het is een eer om samen met Matchis deze unieke campagne te lanceren en hen te steunen. ‘Door spelers, voor spelers’ is onze Unibet filosofie en ik hoop dat we met deze campagne niet alleen het bewustzijn voor stamceldonoren kunnen vergroten, en mensen die afhankelijk zijn van een stamceldonor kunnen helpen.”
En Bert Elberse, Manager Donorrelaties en Communicatie van Matchis, hoopt zoveel mogelijk mensen te bereiken:
“Het is geweldig dat we met deze campagne zoveel mensen kunnen bereiken. Velen van hen zullen het afgelopen jaar waarschijnlijk al over stamceldonatie hebben gehoord via het voetbal, dus dit is een herinnering voor degenen die er misschien al over hebben nagedacht en hopelijk nu besluiten om zich aan te melden als stamceldonor.”
Unibet zal haar klantenbestand activeren om zich aan te melden als stamceldonor. Als zij tijdens de aanmelding de code ‘UNIBET23’ opgeven, zal Unibet de kosten die Matchis voor de registratie maakt vergoeden. Zo hopen ze samen nog meer levens te kunnen redden.
De samenwerking tussen Unibet en Matchis is onderdeel van het Unibet Impact programma. Met dit programma wil Unibet haar maatschappelijke betrokkenheid vergroten. Het programma werd in juni 2022 in Nederland gelanceerd. Vanuit het Unibet Impact programma worden diverse campagnes opgezet. Zo steunt Unibet komend voetbalseizoen 160 amateurteams in Nederland. Zo wil Unibet meer zijn dan enkel het online casino.