ADO Den Haag speelt vanaf komend seizoen zijn thuiswedstrijden in het Bingoal Stadion. De kansspelaanbieder is de nieuwe naamgever van het voetbalstadion, dat de afgelopen jaar nog door het leven ging als het Cars Jeans Stadion. De Haagse club presenteerde vorige week ook al een nieuwe hoofdsponsor in de naam van Hommerson Casino. Het laatstgenoemde gokbedrijf staat bekend om zijn fysieke speelhallen in de omgeving van Den Haag.
Het Hommerson Casino beschikt weliswaar nog niet over een eigen online casino, maar heeft wel een groot belang in de Belgische kansspelaanbieder Bingoal. Vandaar ook dat de nieuwe samenwerking niet als een verrassing komt.
Joeri Impens, CEO van Bingoal, is zeer te spreken over de nieuwe sponsordeal met de betaalde voetbalclub. ’Wij zijn zeer content met deze deal. Door ons te verbinden aan ADO Den Haag verwachten wij onze naam- en merkbekendheid te kunnen vergroten in Nederland. Gezien de ligging van het stadion en het groeipotentieel van de club zijn wij ervan overtuigd dat wij met ADO Den Haag de komende jaren de gezamenlijke doelstellingen en ambities kunnen realiseren. Om deze doelstellingen te realiseren hebben wij er tevens voor gekozen ons als mouwsponsor te committeren.”
ADO Den Haag heeft wederom een financiële klapper gemaakt. Vanzelfsprekend is Jesper van den Bosch, commercieel manager ADO Den Haag, dan ook verheugd over de nieuwe samenwerking. ‘’Commercieel blijven we stappen maken waarbij we met deze deal wederom een enorme bijdrage leveren aan het realiseren van een financieel gezonde en tegelijkertijd ambitieuze club.”
De kansspelaanbieder Bingoal kreeg al snel een licentie van de Nederlandse Kansspelautoriteit (Ksa). Het gokbedrijf was al een langere tijd actief op de Belgische markt en beschikt dan ook over de nodige ervaring. Bingoal is eveneens een grote sponsor van de Belgische voetbalclub Lommel SK. Daarnaast wist het gokbedrijf enkele maanden geleden ook met Pierre van Hooijdonk, een nieuwe ambassadeur te strikken.