In december vond de maandelijkse trekking van de Staatsloterij plaats. Tijdens deze trekking werd de hoofdprijs van € 1 miljoen gewonnen door een deelnemer uit Almere. Daarnaast waren er vier winnaars die elk een deel van de Hoofdprijs XL wonnen. Ondanks deze hoogtepunten viel de Jackpot dit keer niet.
Een deelnemer uit Almere heeft de hoofdprijs van € 1 miljoen van de Staatsloterij gewonnen. Het winnende lotnummer, CF 42979, is gepubliceerd op de website van de loterij. De winnaar kan de prijs ophalen bij het hoofdkantoor van de Nederlandse Loterij, het bedrijf dat de Staatsloterij beheert.
Rachel Duinisveld, prijswinnaar begeleider bij de Nederlandse Loterij, verwoordt de blijdschap: “We zijn enthousiast om de winnaar te feliciteren en te ondersteunen met Eerste Hulp Bij Geluk. Ook krijgt de winnaar een uitnodiging voor het Miljonairsdiner, een exclusief evenement voor miljonairswinnaars.”
De trekking bracht ook vreugde voor vier deelnemers van de Hoofdprijs XL, waarbij iedere winnaar € 200.000 won. Deze prijs viel op vier 1/5e loten. Twee van deze loten werden online gekocht in Edam-Volendam en Diemen, terwijl een ander via de app in Den Haag werd aangeschaft. De vierde winnaar kocht zijn lot bij een Albert Heijn in Hilversum. Bovendien vielen er nog acht prijzen van elk 100.000 euro op hele loten verspreid door Nederland.
Opmerkelijk is dat de Staatsloterij vaak op zoek moet naar winnaars van fysiek gekochte loten. Zo is de loterij nog steeds op zoek naar de winnaars van bijna € 4 miljoen van de Oudejaarstrekking van 2022. Om deze winnaars te vinden, heeft de Staatsloterij vliegtuigen ingezet met de boodschap: ‘478.885 loten zoeken winnaar’. Deze methode heeft in het verleden succes gehad bij het lokaliseren van winnaars.
De volgende grote trekking is de Oudejaarstrekking op 31 december 2023, met een hoofdprijs van € 30 miljoen. De Staatsloterij staat bekend om haar aansprekende reclamecampagnes, die in het verleden meerdere prijzen hebben gewonnen, waaronder de Gouden Loekie. Dit jaar hoopt de organisatie opnieuw hoge ogen te gooien met hun nieuwste campagne “Geloof in geluk”.