Het Holland Casino Online was op vrijdag 12 mei enige tijd onbereikbaar voor de spelers. Het online platform van het staatscasino was gedeeltelijk offline, vanwege een storing bij de leverancier Playtech. Het spelbedrijf werd getroffen door een cyberaanval, waardoor wereldwijd diverse casino’s te maken kregen met problemen. De storing was overigens van een relatief korte duur, want na enkele uren was het platform weer bereikbaar voor de casinospelers.
Een groot deel van het platform van het Holland Casino Online kampte op de vrijdag met een storing. Echter was het vooral het sportsbook dat werd getroffen en niet bereikbaar was voor de spelers. De reden van de storing was een lange tijd onbekend, waardoor ook de spelers in het ongewis bleven. Het is overigens niet de eerste keer dat een online casino te maken krijgt met een cyberaanval. Amper een maand geleden was ook Bingoal onbereikbaar, al duurde die storing zelfs enkele dagen.
Het Holland Casino Online heeft bevestigd dat het om een DDoS-aanval ging bij de softwareprovider Playtech. Het Holland Casino werkt al geruime tijd samen met de provider en maakt dan ook gebruik van het Playtech-platform. “Holland Casino Online heeft te maken met enkele technische storingen door een DDoS-incident gericht op onze platformleverancier Playtech. De eerste storingen zijn op woensdagavond gestart en komen in golven terug, waardoor spelers op sommige momenten problemen kunnen ervaren met inloggen en de functionaliteit van spellen”, aldus het online casino.
Het staatscasino kon bevestigen dat er bij de aanval geen persoonsgegevens zijn gestolen. “Op geen enkele manier zijn de persoonsgegevens of data in gevaar. Bij een DDoS-incident wordt enorm veel dataverkeer naar computers, computernetwerken of servers verstuurd waardoor deze onbruikbaar of onbereikbaar worden. Holland Casino Online is continu in contact met Playtech en samen werken wij hard aan een structurele oplossing. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak en vragen spelers om begrip.”