LeoVegas heeft onlangs een sponsordeal gesloten met de wereldberoemde voetbalclub Manchester City. De beide partijen gaan direct de samenwerking met elkaar aan. De deal met de regerend landskampioen moet LeoVegas meer onder de aandacht brengen in Europa en Noord-Amerika. Het Zweedse gokbedrijf hoopt voornamelijk meer bekendheid te verkrijgen in Canada, waar het al een langere tijd zijn focus op heeft liggen.
Het logo van LeoVegas zal in het huidige voetbalseizoen nadrukkelijk te bewonderen zijn op het trainingspak van ‘The Citizens’. Daarnaast zullen de partijen diverse campagnes gaan lanceren, specifiek gericht op de supporters van de voetbalclub uit de Premier League. “We zijn trots en verheugd om samen te werken met Premier League-kampioenen Manchester City Football Club! Als officiële partner voor sportweddenschappen in Europa en Canada zullen we ons kansspelaanbod versterken en tegelijkertijd de zichtbaarheid van ons merk maximaliseren. Zing nu met ons mee: Haaland, Haaland!”, zo valt te lezen op de Linkedin-pagina van het gokbedrijf. De samenwerking komt enigszins als een verrassing, aangezien er steeds meer kritiek wordt geuit op samenwerkingen tussen gokbedrijven en betaalde Engelse voetbalclubs.
Manchester City wist in de afgelopen twee seizoenen de titel te grijpen in de Premier League. Sterker nog, de voetbalclub won vier landstitels in de laatste vijf seizoenen. In het seizoen 2017/2018 wisten ‘The Sky Blues’ zelfs 100 punten te verzamelen in het seizoen en 106 keer tot scoren te komen. Manchester City is eigendom van de City Football Club uit de Verenigde Arabische Emiraten. De thuiswedstrijden van de topclub worden afgewerkt in het Etihad Stadium.
Het Zweedse gokbedrijf LeoVegas is wereldwijd actief, maar heeft nog geen licentie weten te bemachtigen in Nederland. De kansspelaanbieder beschikt over een online casino en een platform voor sportweddenschappen. De kans lijkt aannemelijk dat LeoVegas in de nabije toekomst een vergunning zal ontvangen van de Nederlandse Kansspelautoriteit (Ksa).