De voetbalclub FC Utrecht zal vanaf het aankomende seizoen gaan samenwerken met Unibet. De legale kansspelaanbieder is de nieuwe ‘Official Partner’ van de Eredivisieclub en zal daarmee de TOTO vervangen. Het logo van de bekende bookmaker van de Nederlandse Loterij is op dit moment nog te zien op de mouw van het shirt. Die plek zou normaliter vanaf volgend seizoen worden gereserveerd voor Unibet, maar de kansspelaanbieder heeft ervoor gekozen om de ruimte af te staan aan maatschappelijke initiatieven.
FC Utrecht werd de afgelopen seizoen gesponsord door de TOTO. Na een samenwerking van drie jaar werd ervoor gekozen om de optie tot het verlengen van de samenwerking niet te lichten. Unibet sprint in het gat en zal volgend seizoen door het leven gaan als de Official Partner van FC Utrecht. Het logo van de TOTO zal verdwijnen van het shirt van de voetbalclub. Echter zal Unibet zijn plekje op het shirt afstaan aan meerdere maatschappelijke initiatieven. Binnenkort zal daar meer bekend over worden gemaakt door de club uit de Domstad.
Vanwege het aankomende verbod van sponsoring door kansspelaanbieders is de nieuwe samenwerking van een relatief korte duur. Desondanks is Joost Broerse, partnership director van FC Utrecht, zeer te spreken over de nieuwe sponsordeal. “Met Unibet verbinden we opnieuw een sterk internationaal A-merk aan onze club. Uiteraard wordt Unibet prominent zichtbaar op diverse plekken in Stadion Galgenwaard. Daarnaast gaan we gezamenlijk een maatschappelijke campagne ontwikkelen die is gericht op onze achterban. De komst van Unibet als Official Partner zorgt ervoor dat FC Utrecht de ambities in de Eredivisie voor zowel de mannen als de vrouwen nog meer kracht kan bijzetten. We kijken uit naar de samenwerking.”