In een reactie liet Holland Casino weten altijd open te staan voor signalen uit de omgeving. Wanneer iets niet klopt, dan passen ze dat direct aan. Holland Casino verteld daarbij dat ze veel waarde hechten aan veilige en verantwoorde spellen, zo ook in het online casino.
“Dagelijks is een hele afdeling bezig om op allerlei manieren onze spelers veilig te houden, onder verantwoordelijkheid van onze Chief Compliance Officer.”
Op basis van wat Holland Casino in het artikel van de Consumentenbond had gelezen, zijn ze van mening te voldoen aan de huidige wet- en regelgeving als het aankomt op casino bonussen. Sterker nog, Holland Casino is verbaasd over hoe de Consumentenbond dit onderzoek heeft uitgevoerd zonder hen iets te laten weten.
“Holland Casino is niet gekend in de uitkomsten van het onderzoek, noch is ons gevraagd om wederhoor op de uitkomsten.”
Na het publiceren van het rapport, heeft de Consumentenbond alsnog geweigerd om iets over het onderzoek te delen met Holland Casino.
“Dit vinden wij in strijd met het belang van bescherming van de consument, in specifiek geval onze online spelers.“
Holland Casino gaat wel een gesprek aan over het onderzoek. Zij hopen dit op zeer korte termijn te doen.
Twee zaken zullen direct aangepast worden: “Zo heeft de Consumentenbond aangegeven dat standaard ingestelde stortingsbedragen soms hoger zijn ingesteld dan de minimaal vereiste bedragen”, woordvoerder Holland Casino. Daar zal het gokbedrijf verandering in brengen: “Ook heeft de Consumentenbond een fout ontdekt in de routing van een link. Die verwijst inderdaad niet naar een informatiepagina, maar naar een stortingspagina. Deze fout is inmiddels hersteld.”