Het gokbedrijf Unibet is wederom een samenwerking aangegaan met een bekende sportclub in Nederland. Ditmaal betreft het een strategische samenwerking met de betaalde voetbalclub NEC. De legale kansspelaanbieder en de Nijmeegse club zijn tot 2025 aan elkaar verbonden. De samenwerking was bij beide partijen al een langere tijd bekend, maar het nieuws werd afgelopen donderdag naar buiten gebracht. Unibet werkt ook al samen met onder andere Ajax, AZ, Telstar, De Graafschap, NAC Breda en Heracles Almelo.
Sinds het begin van het huidige voetbalseizoen is het logo van Unibet al zichtbaar in het Goffert Stadion in Nijmegen. De nieuwe samenwerking zal daarin geen verandering brengen. Unibet zal dan ook geen shirtsponsor zijn van de club uit de Eredivisie. Desondanks is Robin Faber, commercieel manager NEC, zeer te spreken over de nieuwe samenwerking. “We ervaren dat N.E.C. in beweging is en dat merken zich graag willen verbinden aan de club. Daarom zijn we dan ook erg blij dat we met Unibet een absoluut A-merk aan de club gekoppeld hebben. De komende periode gaat Unibet zich inzetten voor maatschappelijke projecten, vooral op het vlak van mentale gezondheid, verantwoord spelen en preventie van matchfixing. Hier zal in het partnership de nadrukkelijke aandacht op liggen.”
Unibet en NEC Nijmegen kozen voor een samenwerking tot 2025. Dat mag geen verassing heten, aangezien vanaf dat jaar sponsordeals tussen sportclubs en kansspelaanbieders niet langer meer zijn toegestaan. Het verbod op ongerichte gokreclames zal jaarlijks net wat strenger worden doorgevoerd.
Unibet mocht vorig jaar zomer terugkeren op de Nederlandse markt met een licentie van de Kansspelautoriteit (Ksa). Sindsdien kunnen de Nederlandse spelers weer bij de Zweedse kansspelaanbieder terecht. Het aanbod van Unibet bestaat uit casino spellen, live casino spellen en een sportsbook.