Het Holland Casino heeft zijn nieuwe ambassadeur en gezicht bekendgemaakt. De bekende televisiepersoonlijkheid en oud-politieagente Ellie Lust zal te zien zijn in de nieuwste campagne van het staatscasino. De presentatrice zal het gezicht zijn van de ‘Leef Spannend, Niet Roekeloos’ campagne. De aandacht gaat voornamelijk uit naar de risico’s van (online) gokken. Een soortgelijke campagne van de TOTO (Nederlandse Loterij) koos voor Nathan Rutjes als ambassadeur.
Het doel van de campagne is om spelers bewust te maken van de risico’s van gokken en sportweddenschappen. Het Holland Casino wilt de spelers op het hart drukken dat kansspelen alleen leuk zijn wanneer de deelnemer verantwoord speelt.
Het Holland Casino maakte de afgelopen jaren al veelvuldig reclame met het motto ‘Leef Spannend’. Simpelweg om voor meer bewustheid te zorgen is daar ‘Niet Roekeloos’ aan toegevoegd. In een persbericht reageerde het staatscasino. “Met deze campagne willen we een volgende stap zetten om op een positieve manier aandacht te vragen voor de risico’s die casinospelen en sportweddenschappen met zich mee kunnen dragen. Hiermee maken we onze gasten nog meer bewust over de risico’s die kunnen kleven aan ons aanbod”.
Het Nederlandse casinobedrijf was al een langere periode bezig aan de zoektocht naar het nieuwe gezicht van het casino. Lust werd uiteindelijk gekozen vanwege haar betrouwbare en geloofwaardige imago. Eerder dit jaar was Lust al te zien bij het programma ‘Opgelicht’, toen de oud-agente zich in de wereld van de illegale online casino’s stortte.
Sinds de opening van de legale online casinomarkt verschijnen er met grote regelmaat casino gerelateerde reclames op de televisie. De meeste reclames focussen zich uitsluitend op het aanbod en het speelplezier, terwijl er amper aandacht gaat naar de gevaren van (online) gokken. Dit zorgde al voor de nodige media aandacht. Het probleem werd eerder al besproken in EenVandaag en Even Tot Hier.
Opvallend genoeg stuit de reclame van het TOTO Casino met Nathan Rutjes in de hoofdrol op minder weerstand. De reclamecampagne wist zelfs een bekende internationale reclameprijs in de wacht te slepen.