Het uitsluitregister Cruks had afgelopen vrijdagmiddag te kampen met een storing. Een kleine groep casinospelers kon voor een korte periode niet inloggen bij de legale kansspelaanbieders. De storing werd echter spoedig verholpen. Opvallend genoeg bleek ook dat de getroffen spelers bij een tweede keer inloggen alsnog het online casino konden bezoeken.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft laten weten dat er inderdaad sprake was van een minimale storing. Slechts 1 op de 100 spelers konden op het moment van de storing niet inloggen bij de kansspelaanbieders. De desbetreffende casinospelers kregen een foutmelding te zien. De storing was in uitzonderlijke gevallen ook van toepassing op bezoekers van speelhallen en vestigingen van het Holland Casino.
Het uitsluitregister Cruks had zelf weinig problemen. Gokkers konden zich ondanks de storing alsnog inschrijven en huidige inschrijvingen inzien. Het probleem werd snel verholpen en de situatie is momenteel weer volledig onder controle.
Begin oktober 2021 werd de legale kansspelmarkt wat later geopend, vanwege problemen bij het uitsluitregister Cruks. Op 20 oktober 2021 was het probleem verholpen en kon het systeem optimaal functioneren. In september 2022 was het wederom raak en kon het systeem niet functioneren vanwege problemen met DigiD.
Afgelopen winter kreeg Cruks te maken met een groter probleem. Inschrijven bij de kansspelaanbieders was een tijdje niet mogelijk en gokkers konden zich niet langer meer registeren in Cruks.